Plaże Veracruz

Dziś w Jalapie i okolicach mgła i mżawka, temperatura 15C. A my wyjechaliśmy na wybrzeże do Veracruz, gdzie było słonecznie i wietrznie. Ok.20C. Juan i Krystyna zabrali nas swoim służbowym jeepem na całodzienną wycieczkę. Towarzyszyła nam ich wyżeł suczka Lola. Byliśmy na dwóch plażach, je...

Jalapa i okolica

Obiecujemy, dziś  (późno w nocy) będzie wpis po dwóch dniach wspaniałego odpoczynu i nic nierobienia! Godz. 22.30 w Meksyku - 05.30 w Europie. Przez wysokie góry przejechaliśmy z Oaxaki do Jalapy (wym: Halapa) - stolicy stanu Veracruz, a potem zaraz do San Antonio małego miasteczka, gdzie...

Oaxaca i okolice

Zwiedziliśmy trzy atrakcje, które oferuje okolica: "1) Miasto Oaxaca, które leży w południowym Meksyku, w górach Sierra Madre Południowe, na wysokości około 1500 metrów, przy Drodze Panamerykańskiej. Około 300 tys. mieszkańców. 2) Drzewo z Tule – drzewo rosnące w miasteczku Santa Ma...

Oaxaca - Walentynki

Autokarem firmy ADO (wymawianej tu: ADEO) jechaliśmy przez całą noc, 12 godzin z San Cristóbal do Oaxaki (Oaxaca - wym.: Oahaka). Serwis nazywany "de lujo" (luksusowy) obrazują nasze zdjęcia. To nie klasa bizness w samolocie! To autokar na 25 miejsc! W Europie nie słyszeliśmy o takiej formie podr...

San Cristóbal- Hostal Iguana

Dziś przedstawiamy naszych gospodarzy, ktorzy gościli nas w swoim hostelu o wdzięcznej nazwie "Hostal Iguana". Jest to hostel przewidziany dla plecakowców, którzy odważnie przemierzają świat z niewielkimi funduszami. Wielu z nich spotkaliśmy tutaj i wysłuchiwaliśmy ich opowieści o podróżniczych d...

Chiapas - wioski Majów

Odwiedziliśmy dwie wioski Majów w Chiapas. Obie bardzo typowe dla tego meksykańskiego stanu . Z własną policją (nie wolno ich fotografować), własnymi opłatami pobieranymi od turystów i podobną niechęcią do obcych. Ta niechęć ma swoje korzenie w historii tej ziemi, której Majowie byli niegd...

San Cristóbal - Sekrety i ciekawostki

Dzięki naszym znajomym, którzy prowadzą hostel dla plecakowców w San Cristóbal, mogliśmy pozaglądać do miejsc, o których turyści nie wiedzą lub nie mają dostępu.  Są to hotele, restauracje, domy prywatne i instystucje, które rezydują w historycznych budynkach o niezwykłej urodzie. A...