Fidżi - 330 wysp

Rzutem na taśmę zaliczyliśmy jeszcze jedną wycieczkę w ostatnim dniu pobytu na Fidżi. Przez parę godzin rozkoszowaliśmy się urodą jednej z wysp, a potem wypłynęliśmy na objazd archipelagu Mamanuca. Wiecie, że Fidżi ma ok. 330 wysp; na szczęście Archipelag Mamanuca ich tylko kilkadzi...

Nadi - życie miasta

Nadi (Nandi) – piąte pod względem liczby ludności miasto Fidżi, położone w zachodniej części wyspy Viti Levu. Według danych na 2009 liczy 45 519 mieszkańców w większości pochodzenia fidżyjskiego i indofidżyjskiego. W odległości 9 km od Nadi znajduje się główny międzynarodowy port lotniczy ...

Fidżi - wyspa Robinsona Cruzoe

Śmialiście się ze mnie i z mojego stanu po wypiciu nadmiernej ilości psychoaktywnej kavy, to teraz ja wezmę odwet na Was! Kolejna karta w całości dotarła do komputera; nie została zatopiona, zagubiona, zjedzona, ani nawet nadgryziona. Wobec tego musicie obejrzeć dwa zestawy zdjęć, łącznie ...

Wyspa Robinsona - pokaz tańców

Po lunchu rozpoczął się pokaz tańców folklorystycznych. Z pewnym sceptycyzmem zaczęliśmy oglądać popisy sześciu  chłopaków i sześciu dziewcząt, bo wiele już razy zawiedliśmy się na tego typu występach. W miarę upływu czasu (pokaz trwał ponad godzinę), z coraz większym podziwem patrzyliśmy ...

Kwiaty i ludzie na Fidżi

Dziś dzień naszego transferu z Suvy do Nadi, bo stąd już tylko parę kilometrów na lotnisko.  Jazda minibusem wypełnionym po brzegi (tzn. lekko ponad normę) sympatycznymi Fidżyjczykami przypominała wrażenia z jazdy kolejką górską wesołego miasteczka, "bez trzymanki". Ponad 3 godziny ...

Wizyta w wiosce fidżijskiej

Wybraliśmy wycieczkę przepięknie reklamowaną jako "Klejnot Fiji". Przy niepewnej pogodzie - padało od rana - zawieziono nas do portu. Tam czakały łodzie motorowe, które już w ulewnym deszczu popłynęły z nami w górę rzeki do fidżijskiej wioski -  Navua. 40 uczestników wyprawy nie str...

Poniedziałek w Suva

Suva obudziała się w poniedziałek szumem samochodów, autobusów i gwarem gości hotelowych. Zaintrygowani wyruszyliśmy do miasta i zobaczyliśmy stolicę Fidżi w swojej codziennej aktywności. 80.tysięczne miasto nabrało kolorów i życia. Mimo upału ponad 33 C., pełni energii ruszyliśmy do sklep...

Niedziela w Suva

Najpierw trochę informacji: Suva – stolica państwa Fidżi (od 1877), położona na południowo-wschodnim wybrzeżu wyspy Viti Levu. Ludność: 86,1 tys. mieszkańców (2008) – drugie co do wielkości miasto kraju. Stolica archidiecezji rzymskokatolickiej. W sobotę wieczorem udało nam się poch...