Wakacje?

Lato to wakacje. A jak wakacje - to trzeba jechać nad morze! Lato nie oznacza jednak, że codziennie jest piękna pogoda, a dzisiejsza - niezbyt wakacyjna - nie powstrzyma nas od spaceru na plaży! Dzisiaj jesteśmy w Koszalinie, gdzie mamy naszą miejscówkę. Po znakomitej kolacji jedziemy nad morze, m...

Było lato ...

Długi weekend na wakacjach trwa krócej niż każdy inny. Trzeba wracać. Słońce na wyspie Uznam świeciło przez 4 dni jak na Majorce lub innej wyspie Morza Śródziemnego. Piątego dnia opuściliśmy Uznam i "przedostaliśmy" się na wyspę Wolin. A tu pogoda jak to na Bałtyku: ostry wiatr, chmury i spadek t...

Dzień plażowy

Przecież jesteśmy nad Bałtykiem! Wyspa Uznam oferuje nie tylko znakomite ścieżki rowerowe, ale również, a może przede wszystkim, piękne plaże. Postanowiliśmy spędzić kilka godzin wystawiając nasze białe ciała do słońca. Dosiedliśmy naszych rumaków i udaliśmy się na bardziej odległą plażę, aby nie...

Krótkie wakacje nadal trwają

Dziś jazda wzdłuż wybrzeża zaplanowana aż do Bansin. Taki był plan. Jednak po 20 km zdecydowaliśmy, że kolejne piętnaście i cała droga powrotna to jednak trochę za dużo dla takich sportowców jak my. Dojechaliśmy "tylko" do Koserow. Po drodze były wszystkie "seebad": czyli Zinnowitz i Zempin. Infr...

Dzień 2 - pierwszy dzień sportowy

Nie ma co się lenić, trzeba zacząć sportowe wyzwania. Celem dzisiejszej wyprawy jest Peenemünde, Trochę ponad 10 km od naszej siedziby. “Peenemünde (pol. hist. Pianoujście – gmina w Niemczech, w kraju związkowym Meklemburgia-Pomorze Przednie, w powiecie Vorpommern-Greifswald. Leży w północno-zacho...

Jesteśmy na wyspie Uznam!

Uznam (niem. Usedom) – "wyspa przybrzeżna na Bałtyku na pograniczu Polski (województwo zachodniopomorskie) i Niemiec (powiat Vorpommern-Greifswald, Meklemburgia-Pomorze Przednie), zamykająca od północnego zachodu Zalew Szczeciński. Powierzchnia 445 km², z czego w Polsce około 72 km²; silnie rozczło...

Wydarzenie kulturalne w Szczecinie

Tym razem to nie będzie reportaż z podróży. Będzie to relacja z wydarzenia kulturalnego w Szczecinie, które jest warte umieszczenia na naszym blogu. Odwiedzamy wiele muzeów i galerii na świecie, więc nie możemy zapomnieć o naszych własnych artstach! Absolwent Liceum Plastycznego w Szczecinie* – Łu...

W domu

Powrót do domu oznacza koniec wakacji, ale także powrót do codzienności, która często jest mniej wyczerpująca niż intensywne zwiedzanie.  Żegnamy Sycylię z wiarą, że jeszcze tu wrócimy, bo połowa wyspy jeszcze przez nas nie jest "odkryta". Teraz jest czas na planowanie kolejnego wyjazdu. Do zobac...