Polecieliśmy..

Wystartowaliśmy z Berlina i wylądowaliśmy na JFK w Nowym Jorku. 9 godzin w powietrzu - niby nic, a jednak zmęczyła nas podróz z lotniska na miejsce w sercu Brooklynu. Cała podróż z domu do domu trwała 16 godzin. Tu temperatura wieczorem - ponad 25 st, i spora wilgotność. Jutro ma być chłodniej. ...

Wieczór w mieście

Upał od samego rana zniechęcił mnie do jazdy rowerowej. A w domu zawsze jest coś zaległego do zrobienia! Potężna burza wieczorna prawie powstrzymała nas przed wyjściem na umówioną kolację z Iwonką. Ale udało się i tym razem odwiedziliśmy włoską restaurację Trattoria Toscana na placu Orła Białego. ...

Stare miasto Quebec

Od rana spacerujemy po mieście przy przepięknej pogodzie: bezchmurnym niebie i temperaturze 20st. Najpierw ponownie Górne Miasto (Haute-Ville), a potem Dolne Miasto (Basse-Ville), które jest najstarszą częścią Quebecu pełną wąskich uliczek z typowymi francuskimi restauracjami i kafejkami. To co odr...

Times Square

Times Square (plac Times Square), nazywany również skrzyżowaniem dróg całego świata, znajduje się na skrzyżowaniu Broadwayu i Siódmej Alei.  Jest tym w Nowym Jorku, czym Plac Czerwony w Moskwie, Pola Elizejskie w Paryżu, plac Trafalgar w Londynie, Marszałkowska w Warszawie i Brama Portowa w Szczecin...

Coney Island na Brooklynie

Coney Island to półwysep (a nie wyspa)  dzielnicy mieszkaniowej, licznych plaż i „wesołych miasteczek”  nad  Oceanem Atlantyckim, w południowo-zachodniej części Brooklynu. Zobacz mapę, aby ocenić  odległości; na przykład od  Manhattanu. (Na samym dole mapy). Coney Island jest bardzo dobrze znanym m...

Okolice Union Square

Niedaleko od Union Square, leży Madison Square Park (nie mylić z Madison Square Garden, gdzie w wielkiej hali widowiskowo-sportowej,  m.in. znani bokserzy nawalają się po gębach za duże pieniądze). Ten park to bardzo sympatycznie miejsce na lunch i chwilę oddechu od pracy. Podobno najlepsze hambur...

Plac Union Square

Plac Union Square - jak nazwa wskazuje - plac Unii* - od zawsze odgrywał bardzo ważną rolę w życiu miasta. Odkładając jego historię na bok, dziś ograniczamy wpis, za to dołączamy ogromną liczbę zdjęć  z życia Nowgo Jorku teraz - bo warto! Warto zobaczyć jak funkcjonuje takie miejsce w sercu ogromn...

Park High Line

Dwa lata, temu tu na blogu, napisaliśmy: ”Obserwujemy,  że Nowy Jork z roku na rok staje się coraz bardziej przyjazny dla swoich mieszkańców i turystów. Za każdym pobytem odkrywamy nowe inwestycje, które zmieniają to miasto w metropolię, gdzie nie tylko się pracuje, ale również odpoczywa i oddycha ...