Jezioro Inle 1

1. Objazd Nyaung Shwe Lot z Nyaung OO do Heho - 30 minut, z posiłkiem na pokładzie. Potem taksówką 60 minut do Nyaung Shwe, gdzie miłą niespodzianką okazał się najlepszy jak dotąd w podróży hotel - o ładnej nazwie "Amazing Nyaung Shwe" - czyli "Zaskakujące  Miasto Nyaung Shwe". ...

Rynek w miasteczku Nyaung OO

Rowerami udaliśmy się na poranny targ w miasteczku Nyaung-OO niedaleko Bagan. Ruch poranny duży. Wszystkie używane tu pojazdy: konne, autobusy, setki motorowerow i rowerów tworzą ogólny "zorganizowany" chaos. Dotarliśmyl na rynek w porze, gdy mnisi młodzi i starzy oraz mniszki młode...

Bagan - miejsce działań archeologicznych

Bagan jest główną atrakcją turystyczną Myanmaru. Do dzisiaj ponad 2000 z 13000 pagod i świątyń pozostało w dobrym stanie. Oglądaliśmy dziesiątki z nich przejeżdżajac Bagan na rowerach, co na piaszczystych drogach było wyczynem samym w sobie. Wieczorem turyści udają się wszystkimi mo...

Yangon

Trudno coś napisać o tym mieście po spędzeniu w nim późnego wieczoru i krótkiej nocy, bo lot do Baganu mamy o 6 rano! Pamiętajmy, że Myanmar to nadal jedno z najbiedniejszych państw świata i niestety bardzo to widać. W jakiś sposób ludzie nie wyglądają na zmęczonych i nieszczęśliwych, choc...

Z Kuala Lumpur do Yangonu

Wczesnym popołudniem lecimy Air Asia do Yangonu (Myanmar - Birma). Nie oczekujemy niespodzianek. Poza jedną. W Birmie mogą być kłopoty z dostępem do internetu! W najgorszym razie będziemy musieli rozstać się aż do 13 grudnia, kiedy to wrócimy na kilka dni do Bangkoku.  ...

Kuala Lumpur - mała stolica wielu kultur

Mała, bo ma zaledwie 2 - 3 milionów, ale wyróżnia się mieszanką ras, kultur i religii. Zainteresowanych odsyłamy do Wikipedii, gdzie można poczytać trochę o historii tej  metropolii, w której mieszają się`wszystkie kultury Azji, ale islam odgrywa tu największe  znaczenie.   ...

Kolejne niespodzianki

Lot Phuket - Kuala Lumpur, niespodzianka nr 2 i nr 3. Wyjechaliśmy z Phuket Patong Beach wczesnym popołudniem w pełnym słońcu, dojechaliśmy na lotnisko w rozpoczynającym się deszczu, a zanim dokonaliśmy odprawy, monsunowa ulewa rozpętała się na dobre. Czas na niespodziankę nr 2: Kon...

Phuket FantaSea - Park Rozrywki na wyspie Phuket

Nazywa się to park rozrywki, ale szczerze mówiąc jest to ogromna galeria handlowa, którą sami nazywają "Zakupy jak w Raju". Niestety, ceny nie są rajskie (o ile w ogóle w raju są ceny). Ale to szaleństwo zakupów odbywa sie równolegle do oglądania kilku atrakcji wesołego miasteczka oraz kul...