Poranek w Pai

Wczorajszy wieczór zapowiadał zimną noc! Po gorącym dniu temperatura systematycznie spadała do 15 st.C. A w nocy zrobiło się jeszcze zimniej. Na to nie byliśmy przygotowani! Tym chętniej wyszliśmy na poranny spacer wokół naszego hotelu. Piękny bezchmurny dzień! Suche powietrze i powoli rosnąca teem...

Pierwsze kroki w Pai

Przez góry, serpentynami, minibusem przez 3 godziny z Chiang Mai do Pai. Hiszpańskie współpasażerki trochę się pochorowały, bo to droga nie dla błędnika… Pai to prawie Mekka dla „plecakowców” sądząc po liczbie młodych ludzi w miasteczku. Musimy znaleźć przyczynę, dla której tu się tak tłumnie zjeż...

Chiang Mai jeszcze raz

Chiang Mai zwiedzaliśmy już dość dokładnie na początku stycznia 2011. Dziś będą  migawki z całego dnia: od obiadu, przez zwiedzanie najważniejszych świątyń, aż do pokazu ludowego zespołu z północy Tajlandii. Organizowanie występów zespołów ludowych pochodzących z dalekiej północy Tajlandii pozwala ...

Na północ Tajlandii

Tylko krótka notatka, aby poinformować, że jesteśmy żywi i w dobrej formie. Mamy jeden dzień do zabicia w Bangkoku, a wieczorem wyruszamy do Chiang Mai, które znajduje się przy  południowym skrawku łańcucha Himalajów.  Prosimy spodziewać się następnego wpisu za dwa dni .... Zanim opuściliśmy Ba...

W drodze do Bangkoku

Tradycyjnie pierwszy etap podróży to szczecińskie lokalne lotnisko: Berlin –Tegel. Jak zwykle zatłoczone głównie pasażerami latającymi po Niemczech. Już czas, aby zapowiadane od lat lotnisko Berlin – Brandenburg zostało otwarte. Budowa tego lotniska przypomina budowę polskich autostrad, gdzie konfli...

Asiatique

Asiatique to wielkie centrum handlowe w plenerze o charakterze parku rozrywki. Usytuowane nad rzeką Chao Phraya, w miejsce dawnego portu przeładunkowego, niegdyś zarządzanego przez Chińczyków. To centrum handlowe jest średniej klasy, ale można tam miło spędzić czas o każdej porze dnia, jeżeli pogoda...

Najpierw Bangkok

Do Bangkoku dotarliśmy przez Helsinki linią Finnair. Tradycyjnie tu rozpoczynamy nasze podróże po Azji Południowo-wschodniej.  Aklimatyzujemy się i przestawiamy na lokalny czas. Dziś jedziemy do starej stolicy królestwa Tajlandii – Ajutti (w oryginale: Ayuttaya). Królestwo to funkcjonowało w latac...

15. Wyspa Koh Larn - koniec wakacji

Na zakończenie wakacji wypad na wyspę Koh Larn.  Niestety nie byliśmy na niej sami. Były tam setki ludzi - a wyspa mała i plaże z trudem pomieściły chętnych. To też nowe doświadczenie dla nas. Dość zabawne.  Jutro rano wracamy do Bangoku (piątek), w sobotę rano odlatujemy do Europy. ...